29 Σεπτεμβρίου 2014

28 Σεπτεμβρίου 2014

Το καλοκαίρι εξαφάνισαν τους Φυσίατρους!


18.9.2014

Ερώτηση    Προς τον κ. Υπουργό Υγείας

ΘΕΜΑ: Οι περιορισμοί στη συνταγογράφηση απειλούν την ειδικότητα της Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης

Τεράστια προβλήματα έχει προκαλέσει η Υ9/οικ.70521 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ Β, 2243/ 18-8-2014) σχετικά με τον έλεγχο της συνταγογράφησης και της εκτέλεσης εργαστηριακών εξετάσεων. Με τελείως αντιεπιστημονικό τρόπο έχει περιοριστεί η δυνατότητα των ειδικών Ιατρών Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης (ΦΙΑΠ) να παραπέμπουν τους ασθενείς τους σε μια σειρά απαραίτητων εξετάσεων, με αποτέλεσμα οι φυσίατροι να αδυνατούν να ασκήσουν το έργο τους.

Συγκεκριμένα, στην εν λόγω Υπουργική απόφαση προβλέπεται ότι οι ιατροί της ειδικότητάς τους δύνανται να παραγγέλλουν δέκα (10) φυσικοθεραπείες, περιορισμένο αριθμό αιματολογικών και βιοχημικών εξετάσεων,  μία (1) μαγνητική τομογραφία και μία (1) συνεδρία Αποκατάστασης με το ημερήσιο ειδικό νοσήλιο.

Αντίθετα το όριο είναι μηδενικό για απλή ακτινογραφία, μέτρηση οστικής πυκνότητας, αξονική τομογραφία (κωδικός ΕΟΠΥΥ 04), θεραπείες αναλγησίας – TENS (κωδικός ΕΟΠΥΥ 02), Ηλεκτρομυογράφημα (ΗΜΓ, ΚΤΑ, ΑΤΑ), BIOFEEDBACK (κωδικός ΕΟΠΥΥ 27), Ουροδυναμική μελέτη (κωδικός ΕΟΠΥΥ 39), σπινθηρογράφημα οστών (κωδικός ΕΟΠΥΥ 49), TRIPLEX (κωδικός ΕΟΠΥΥ 50), Ειδική Αγωγή (κωδικός ΕΟΠΥΥ 53).

Στον οποιονδήποτε, ιατρό ή μη, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι υπό αυτούς τους περιορισμούς η άσκηση της ιατρικής είναι ανέφικτη είτε στο ιδιωτικό ιατρείο, είτε στο Εργαστήριο Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης, είτε στο κέντρο Αποκατάστασης είτε σε κλινική ΦΙΑΠ του ΕΣΥ. Με την άποψη αυτή φαίνεται να συμφωνεί και η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ, καθώς πολλές από τις παραπάνω μη συνταγογραφούμενες εξετάσεις περιλαμβάνονται στον υπό διαβούλευση νέο κανονισμό του ΕΟΠΥΥ.

Επίσης, η Υπουργική Απόφαση Υ9/70522 (ΦΕΚ Β, 2247/18-8-2014) θεσπίζει άνιση μεταχείριση στην εφαρμογή του rebate για την ειδικότητα των Ιατρών ΦΙΑΠ. Παρατηρούμε ότι για θεραπευτικές πράξεις που μπορούν να εκτελούν και άλλα επαγγέλματα που ανήκουν σε άλλη ΚΑΕ τους ζητείται επιστροφή κατά πολύ πιο μικρότερη από τι στους Ιατρούς ΦΙΑΠ που εκτελούν τις ίδιες πράξεις. Στους κλινικοεργαστηριακούς γιατρούς, θα επιβάλλεται διπλό rebate, αρχικά 40% από το πρώτο ευρώ ως αυτοπαραπέμποντες και μετά κλιμακωτό από 30-60%. Ουσιαστικά τελικό rebate πάνω από 70-80%, καθώς για 2.000 ευρώ μηνιαίο τζίρο εργαστηριακών εξετάσεων επί παραδείγματι, το rebate θα φθάνει το 70%. Αν στα ανωτέρω συμπεριλάβουμε και την παρακράτηση φόρου και λοιπών κρατήσεων που φτάνουν το 23%, είναι δεδομένο ότι ο γιατρός στο τέλος θα πληρώνει ο ίδιος προκειμένου να εξετάσει έναν ασθενή! Να σημειωθεί επίσης ότι οι διατάξεις αυτές είναι αναδρομικές από 1-1-2014, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη βιωσιμότητα των ελευθεροεπαγγελματιών ιατρών και των εργαστηρίων ΦΙΑΠ.

 Κατόπιν των παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1.      Πιστεύει ότι είναι δυνατόν να ασκηθεί με επιστημονική επάρκεια το επάγγελμα του Ιατρού Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης χωρίς τη δυνατότητα συνταγογράφησης απαραίτητων εξετάσεων;

2.      Τι τελικά θα ισχύσει, οι περιορισμοί της Υ9/οικ.70521 Υπουργικής Απόφασης ή αυτοί του νέου κανονισμού του ΕΟΠΥΥ;

3.      Είναι στις προθέσεις του να επανεξετάσει την πολιτική του rebate, τουλάχιστον όσον αφορά τον τρόπο υπολογισμού των ποσοστών σε κάθε ειδικότητα;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ανδρέας Ξανθός

26 Σεπτεμβρίου 2014

Ο εν λόγω ασθενής....



24/09/2014
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ: Αυτή είναι η πραγματική εικόνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας(ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ)
Αυτή είναι η πραγματική εικόνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας

Πριν λίγες ημέρες αναγκασθήκαμε να δημοσιοποιήσουμε το δράμα που ζουν δύο άποροι συμπολίτες μας ως ένα ελάχιστο δείγμα του τρόπου αντιμετώπισης των ατόμων με βιβλιάριο απορίας, αυτών δηλαδή που το ίδιο το κράτος πιστοποιεί ότι είναι άποροι! Διαβάστε περισσότερα εδώ 
http://www.mkiellinikou.org/blog/2014/09/18/aporoi/ .
Σήμερα παρουσιάζουμε άλλα δύο παραδείγματα συμπολιτών μας που μέσα στις τόσες δύσκολες καταστάσεις πoυ βιώνουν λόγω ανεργίας και ανέχειας, βιώνουν και καταστάσεις για τις οποίες ενώ υπάρχει Νομοθεσία το Υπουργείο Υγείας, δεν κάνει τίποτα να τους βοηθήσει.
Συγκεκριμένα:
Στη πρώτη περίπτωση πρόκειται για την διήμερη νοσηλεία ενός ανασφάλιστου παιδιού 12 ετών που μεταφέρθηκε τέλος Αυγούστου ως επείγον περιστατικό, μετά από ατύχημα με πολλά θλαστικά τραύματα, στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου στην Θεσσαλονίκη. Το νοσοκομείο ζητά σήμερα από τους ανασφάλιστους γονείς του παιδιού 600 € ως νοσήλια , εντελώς ΠΑΡΑΝΟΜΑ. Τονίζουμε το ΠΑΡΑΝΟΜΑ γιατί βάσει της εγκυκλίου αλλά και των βαρύγδουπων ανακοινώσεων της κυβέρνησης μέσω των συστημικών ΜΜΕ, οι ανασφάλιστοι χρήζουν ΔΩΡΕΑΝ νοσηλείας σε ΟΛΑ τα δημόσια νοσοκομεία της χώρας από τον περασμένο Ιούνιο, διαβάστε το ΦΕΚ 1465 εδώhttps://drive.google.com/file/d/0B9MB-ros_2DuUENqTlpLWlFBcGM/edit?usp=sharing που ισχύει από τις 05/06/2014.
Η δεύτερη περίπτωση αφορά ασθενή του ιατρείου μας ο οποίος νοσηλεύτηκε το 2013 στο Γενικό Νοσοκομείο Γ. Γεννηματάς με οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου και για αυτή την νοσηλεία χρεώθηκε με 4,500 € , ένα χρέος που μεταφέρθηκε στην εφορία, αφού ο άνθρωπος δεν είχε την δυνατότητα να το πληρώσει. Πριν ένα μήνα, στο ίδιο νοσοκομείο, τοποθετήθηκε στον ασθενή εμφυτεύσιμος απινιδωτής, αφού η ζωή του βρίσκεται σε κίνδυνο. Σε αυτή την περίπτωση ο ασθενής ακολούθησε την διαδικασία που περιγράφει το ΦΕΚ 1465 (το παραθέσαμε ανωτέρω) και η οικογένειά του αναμένει την «περιβόητη» τριμελή επιτροπή να συνεδριάσει για να αποφασίσει για την τύχη του ασθενή. Βάσει μαρτυρίας της συζύγου του, η επιτροπή αυτή δεν έχει συνεδριάσει ποτέ (!) μέχρι σήμερα και ήδη έχουν συσσωρευτεί πάρα πολλές αιτήσεις πολιτών που αναμένουν την νοσηλεία τους. Με πολύ μεγάλη έμφαση επισημαίνουμε ότι μιλάμε για νοσηλείες ασθενών και σωτήριες ιατρικές πράξεις και όχι απλά επίσκεψη σε γιατρό! Μιλάμε για τις ζωές πολιτών που επιβαρύνεται η κατάστασή τους από την όποια καθυστέρηση και ακόμη πολιτών που σίγουρα θα κινδυνεύουν, όπως κινδύνευε η ζωή του ασθενή μας, γιατί φοβόταν ένα ακόμη χρέος. Ο ασθενής – που έχει βαριά καρδιακή ανεπάρκεια και ενδεχομένως θα χρειαστεί μεταμόσχευση καρδιάς –ζει τώρα με την αγωνία ενός επιπρόσθετου χρέους στην εφορία.
Για τα δύο παραπάνω περιστατικά έχει ενημερωθεί το Υπουργείο Υγείας εδώ και δεκαπέντε μέρες και μέχρι σήμερα δεν έχουμε λάβει ΚΑΜΙΑ απάντηση.
Πως είναι δυνατόν το Υπουργείο Υγείας να μην εφαρμόζει δικές του εγκυκλίους και να αφήνει τους ανασφάλιστους και ανήμπορους πολίτες στο έλεος της τύχης τους; Πόσοι άραγε πολίτες έχουν φύγει από δημόσια νοσοκομεία γιατί δεν ήθελαν να επωμιστούν με επιπλέον χρέη οι οικογένειες τους και παίζουν τις ζωές τους κορώνα γράμματα καθημερινά, μόνο και μόνο επειδή κάποιοι δεν εφαρμόζουν τα όσα έχει ήδη αποφασίσει το Υπουργείο Υγείας;
Αναμένουμε την επίσημη απάντηση του Υπουργείου Υγείας.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
 

Σε λίγο όλα θα αλλάξουν με την Πολιτική Ανατροπή, είναι του χεριού μας.



Οι εκλογες στους ιατρικούς συλλόγους στις 12 και 13 Οκτώβρη μπορει να αποτελέσουν σημείο τομής για το μέλλον το δικο μας και της επιστήμης που διακονούμε.
Και αυτό , προφανως , όχι γιατί το όποιο αποτέλεσμα θα σημάνει αυτόματα και αλλαγή της μοίρας μας που έχουν προδιαγράψει ό...σοι εχουν βάλει την υπογραφή τους και εφαρμόζουν με τόση σκληρότητα τις μνημονιακές επιταγές για συρρίκνωση του τομέα της Υγείας και συνολικά του κοινωνικού κράτους αλλα γιατί ένα αποτέλεσμα που θα αλλάζει τους συσχετισμούς στους ιατρικούς συλλόγους , θα συμβάλει αποφασιστικά στην γενικότερη προσπάθεια απαλλαγής απο τα δεσμά των μνημονιακών δεσμεύσεων και της πορείας σε αντίθετη κατεύθυνση , αποκατάστασης και ενίσχυσης των δημοσίων δομών υγείας και αξιοπρεπών αμοιβών και συνθηκών δουλειάς για τους χιλιάδες ελευθεροεπαγγελματίες γιατρούς. Σε μια πορεία που θα εξασφαλίζει σύγχρονη , επαρκή εκπαίδευση στους ειδικευόμενους και δουλειά στους νέους γιατρούς , δημιουργώντας συνθήκες επαναπατρισμού των χιλιάδων, νέων κυρίως συναδέλφων , που εχουν καταφύγει στο εξωτερικό.
Σε συνθήκες πρωτόγνωρης οικονομικής και ανθρωπιστικής κρίσης , η αναποτελεσματικότητα των επι μέρους αγώνων , σε συνδυασμό με την ανεπάρκεια ή και την απροκάλυπτα συμβιβαστική τακτική των κατεστημένων συνδικαλιστικών ηγεσιών αποτελούν παράγοντες απαξίωσης των συλλόγων και της συνδικαλιστικής δράσης με αποτέλεσμα την απογοήτευση και τη παραίτηση που εκφράζεται στη μικρή συμμετοχή στις συλλογικές διαδικασίες και τις εκλογές . Αυτό ακριβώς επιδιώκεται και με την ανυποχώρητη στάση των κυβερνώντων ακόμη και σε μικρής ή και μηδενικής οικονομικής επιβάρυνσης διεκδικήσεις , σε όλους τους τομείς , δημόσιους και ιδιωτικούς . Να καμφθεί δηλαδή κάθε διάθεση αντίστασης , να εδραιωθεί η πεποίθηση οτι τιποτα δεν γίνεται. Εκει επενδύουν , στη διαπαιδαγώγηση της υποταγής. Εκει δίνεται και θα δίνεται η καθημερινή μάχη όλων μας.
Συναδελφοι / σες , η αλλαγή των συσχετισμών σε συλλόγους και ΠΙΣ αποτελεί ώριμο πια αίτημα και προαπαιτούμενο για μια άλλη πορεία των πραγμάτων στην Υγεία.
Οι υποσχέσεις και οι δηλώσεις πολλές πριν από την εκλογική αναμέτρηση απο παλιούς και νεόκοπους συνδυασμούς.
Όσον μας αφορά , σταθερά συνεπείς όλα αυτά τα χρόνια , μία δήλωση μαζί και δέσμευση καταθέτουμε , χωρίς μεγαλόστομες υποσχέσεις : η στήριξη στο συνδυασμό του Αγωνιστικού Μετώπου Γιατρών θα αποτελέσει αποφασιστική δύναμη και όπλο στα χέρια όλων μας, στη πορεία ανατροπής της σημερινής ζοφερής κατάστασης που βιώνουμε.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΨΑΛΤΑΚΟΣ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΟΣ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΙΑΤΡ.ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ/ΠΙΣ

24 Σεπτεμβρίου 2014

Πως θα είναι ένα Μοντέρνο, Βιώσιμο και Προβλέψιμο ΕΣΥ



ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΠΑΣΚΟΖΟΥ, ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΓ ΣΥΡΙΖΑ, ΣΤΟ HEALTH WORLD 23/9/14

Ο τίτλος και το θέμα της σημερινής εκδήλωσης  

13  ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ HEALTHWORLD, με τίτλο: «EΞΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΡΝΟ, ΒΙΩΣΙΜΟ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΙΜΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ


Δημιουργεί την ανάγκη για μια αναφορά στα διαχρονικά κακώς κείμενα του συστήματος υγείας στη χώρα μας, στις επιπτώσεις των μνημονιακών πολιτικών και βεβαίως στις πολιτικές και οικονομικές παραμέτρους της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ για την υγεία.

Βασικά χαρακτηριστικά του συστήματος υγείας στην Ελλάδα, προ των μνημονίων ήσαν

1. Ανισότητα στην δυνατότητα πρόσβασης στις υπηρεσίες υγείας

2. Υποχρηματοδότηση του δημόσιου συστήματος υγείας (ΕΣΥ) και υπονόμευση ακόμα και θετικών μεταρρυθμίσεων , όπως το ΕΣΥ το 1982

3. Έλλειψη οργανωμένου και ολοκληρωμένου δημόσιου συστήματος ΠΦΥ

4. Μεγάλο ποσοστό ιδιωτικών πληρωμών, ιδιαίτερα την ώρα της ανάγκης

5. Έμφαση στο «καταναλωτικό μοντέλο υγείας» με ιδιαίτερη έμφαση, έως κατάχρηση, ακριβών διαγνωστικών εξετάσεων και φαρμάκων και ύπαρξη πολλών ιδιωτικών νοσοκομείων «πολυτελείας» και αλυσίδων διαγνωστικών κέντρων που απομυζούν μεγάλο τμήμα των δημόσιων πόρων για την υγεία.

6. Απουσία δημόσιων δομών πρόληψης και αποκατάστασης.

Η κρίση και οι μνημονιακές πολιτικές πρόσθεσαν τεράστια αύξηση των ανασφάλιστων (30%) και φτώχια.

Σύμφωνα με εγχώριες και διεθνείς μελέτες τα αποτελέσματα των ασκούμενων πολιτικών είναι

Α) στο επίπεδο της υγείας:

Αύξηση των μεταδοτικών και μολυσματικών ασθενειών, αύξηση των ψυχιατρικών και ψυχολογικών επιπτώσεων και της θνησιμότητας εξ αιτίας των τελευταίων (αυτοκτονίες), δραματική μείωση της αυτό-εκτιμώμενης υγείας του ελληνικού πληθυσμού (Σχετιζόμενη Υγεία με την Ποιότητα της Ζωής) και τέλος πιθανή αύξηση της νοσηρότητας τα επόμενα χρόνια ανθρώπων που δεν κάνουν χρήση πρωτοβάθμιων-προληπτικών υπηρεσιών επειδή είναι ανασφάλιστοι.

Β) στο επίπεδο των υπηρεσιών υγείας:

Περιορισμό στην χρήση υπηρεσιών (αύξηση της συμμετοχής στα φάρμακα), μείωση διαθεσιμότητας δημόσιων υπηρεσιών λόγω υποχρηματοδότησης, απουσία ασφαλιστικής κάλυψης μεγάλου μέρους του πληθυσμού, ελλιπής παρακολούθηση χρόνιων ασθενών με 2

αναμενόμενα καταστροφικά αποτελέσματα, τα οποία οδηγούν είτε στην μεγαλύτερη χρήση νοσοκομειακών υπηρεσιών (π.χ. διαβητικοί ασθενείς) είτε ακόμη στο αναπόφευκτο.

Οι κυβερνητικές παρεμβάσεις όχι μόνο δεν αίρουν τις αρνητικές αυτές επιπτώσεις αλλά τις επιδεινώνουν.

Είναι προφανές πλέον ότι οι δήθεν μεταρρυθμίσεις λειτουργούν ως εργαλείο περικοπών στη δημόσια περίθαλψη και προωθούν την νεοφιλελεύθερη( δηλαδή την «αγοραία» ) αναδιοργάνωση του χώρου της Υγείας. Κανένα από τα μείζονα προβλήματα του ΕΣΥ (προσβασιμότητα, επάρκεια, ποιότητα των υπηρεσιών) δεν λύθηκε και καμιά από τις διαρθρωτικές παθογένειες του Συστήματος Υγείας (υψηλή ιδιωτική δαπάνη, κυριαρχία επιχειρηματικού τομέα σε κρίσιμα πεδία όπως διάγνωση, αποκατάσταση, εξειδικευμένη νοσηλεία, σύγχρονη τεχνολογία ) δεν αντιμετωπίστηκαν από τις δήθεν μεταρρυθμίσεις. Η υγειονομική πολιτική της κυβέρνησης τα χρόνια του μνημονίου δεν είναι απλώς μια διαχείριση με λιγότερους πόρους. Ο πραγματικός της στόχος δεν είναι ο εξορθολογισμός των δαπανών, αλλά η οριστική
κατεδάφιση της δημόσιας περίθαλψης και η δημιουργία ευνοϊκών προϋποθέσεων για την πλήρη ιδιωτικοποίηση και για την ολιγοπωλιακή αναδιάρθρωση της αγοράς υπηρεσιών υγείας. Η καταστροφή της πλειοψηφίας των αυτοαπασχολούμενων επιστημόνων υγείας αποτελεί τμήμα αυτής της πολιτικής.

 
Δυστυχώς, έχουμε επιβεβαιωθεί απολύτως σ’ όλες μας τις προβλέψεις για τα αποτελέσματα αυτής της υποτιθέμενης μεταρρυθμιστικής παρέμβασης τα τελευταία χρόνια. Στο θέμα της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας έχουμε μία πλήρη αποδιοργάνωση και μία τεράστια δυσχέρεια των πολιτών να προσεγγίσουν δημόσιες δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και άρα υποχρεώνονται συνεχώς να πληρώνουν από την τσέπη τους. Στο θέμα του φαρμάκου κατέπεσε παταγωδώς η επικοινωνιακή επιχείρηση φτηνού φαρμάκου και έχουμε μία αυξημένη επιβάρυνση των πολιτών για να έχουν τα φάρμακα που χρειάζονται. Επίσης, στην αντιμετώπιση του θέματος των ανασφάλιστων ανθρώπων, παρά το ότι υπήρξαν δύο κοινές υπουργικές αποφάσεις που αναγνώριζαν το πρόβλημα και έθεταν ένα πλαίσιο, δεν έχει προχωρήσει τίποτα.

Εμείς, λοιπόν, θεωρούμε ότι αυτό το στρατηγικό σχέδιο, το οποίο εξελίσσεται συστηματικά τα τελευταία χρόνια, θέλει ένα μίζερο υποχρηματοδοτούμενο και υποστελεχωμένο δημόσιο σύστημα για τους πολλούς και τους φτωχούς και θέλει κι ένα αναπτυσσόμενο συνεχώς ιδιωτικό τομέα για τους έχοντες και κατέχοντες. Είναι ένα σύστημα το οποίο θα παρέχει ένα ελάχιστο πακέτο παροχών τόσο ανεπαρκών, που θα αναγκάζονται όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα να συμπληρώνουν από την τσέπη τους και να κάνουν συμπληρωματική ιδιωτική ασφάλιση. Δεν είναι τυχαίο ότι επενδύουν οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες αυτήν την περίοδο στη διαφήμιση. Δεν είναι τυχαίο ότι αυξάνονται οι τζίροι τους.

Σε ριζικά διαφορετική κατεύθυνση κινείται η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για σωτηρία και αναβάθμιση του δημόσιου συστήματος υγείας. 3

Εμείς θεωρούμε ότι ο χώρος της υγείας είναι ένα πεδίο κάλυψης πραγματικών υγειονομικών αναγκών, επιδημιολογικά τεκμηριωμένων και βεβαίως ελεγχόμενου κόστους. Είναι ένα πεδίο αλληλεγγύης και άρσης ανισοτήτων, διασφάλισης ισοτιμίας.

Αυτό που θέλουμε δεν είναι ένα κράτος-ρυθμιστή της αγοράς. Θέλουμε ένα κράτος εγγυητή της ισότιμης πρόσβασης όλων των ανθρώπων στο θεμελιώδες κοινωνικό αγαθό της υγείας.

Σε αυτή την φάση της ανθρωπιστικής κρίσης η διασφάλιση της δωρεάν πρόσβασης για άπορους, ανασφάλιστους στο δημόσιο σύστημα υγείας και η δραστική μείωση της συμμετοχής στην αναγκαία φαρμακευτική αγωγή για όλους, αποτελούν το ελάχιστο που μπορεί και οφείλει να κάνει μια κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Το ποσό των 350 εκ για τους αδύναμους συνανθρώπους μας είναι η ελάχιστη προϋπόθεση που δεν συναρτάται από την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων για το χρέος.

Η χρηματοδότηση του συστήματος , σε πρώτη φάση των νοσοκομείων, θα περάσει αποκλειστικά στον κρατικό προϋπολογισμό με την κατάργηση ανωνύμων εταιρειών όπως η ΕΣΑΝ ΑΕ. Οι ασφαλιστικές εισφορές υγείας θα διατηρηθούν για όσο διάστημα κριθεί αναγκαίο, θα συλλέγονται από έναν αναδιοργανωμένο ΕΟΠΥΥ και μαζί με την αναγκαία ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό η και από άλλους πόρους, θα διατίθενται στην αποκατάσταση και αναβάθμιση ενός ολοκληρωμένου συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας.

Η θεμελιακή μας θέση πως η υγεία αποτελεί κοινωνικό αγαθό και πως ο χώρος της υγείας αποτελεί πεδίο αναδιανομής εισοδήματος και κοινωνικής αλληλεγγύης σημαίνει πως η λειτουργία του δημόσιου συστήματος θα βασίζεται στην λογική πως ο καθένας θα συνεισφέρει με βάση τη φοροδοτική του ικανότητα και όποιος έχει δουλειά αλλά κυρίως οι εργοδότες θα αποδίδουν ασφαλιστικές εισφορές (για όσο διάστημα κριθεί αναγκαίο), προκειμένου να έχουν όλοι/ες τη δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης στις δημόσιες υπηρεσίες υγείας χωρίς να καλούνται να πληρώσουν την ώρα της ανάγκης.



Δεν προσβλέπουμε στη δημιουργία και παγίωση ενός στρώματος του πληθυσμού που θα ζει σε βάρος των άλλων, αλλά με την καλλιέργεια νέας φορολογικής και ασφαλιστικής συνείδησης, που θα βασίζεται στη δικαιοσύνη και στην κοινωνική ανταποδοτικότητα, θα καταπολεμήσουμε αποφασιστικά τη φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή με παράλληλα μέτρα άρσης της ασφυκτικής πίεσης από τα σωρευμένα χρέη των νοικοκυριών και των μικρών επιχειρήσεων και των αυτοαπασχολούμενων.

Σταδιακά

αλλά με αποφασιστικότητα και σύμφωνα με την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων για το χρέος θα αποκαταστήσουμε την χρηματοδότηση της υγείας στον ΜΟ των δημοσίων δαπανών των αναπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών. Δεν αποδεχόμαστε η χώρα μας να αποτελεί εξαίρεση στον τομέα των κοινωνικών διασφαλίσεων και παροχών. 4

Στις συνθήκες της ανθρωπιστικής τραγωδίας και της ανεξέλεγκτης διαλυτικής εικόνας του δημόσιου συστήματος υγείας στην Ελλάδα, οι πολίτες βιώνουν τραυματικά την καθημερινή τους επαφή με ότι απέμεινε ως Εθνικό Σύστημα Υγείας και ως Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας. Ταυτόχρονα αναγκάζονται σε τρομακτικές δαπάνες από τις άδειες τσέπες τους για φάρμακα, χαράτσια, φακελάκια...

Αποτελεί για τον ΣΥΡΙΖΑ πρωταρχικό καθήκον Η ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ολοκληρωμένου Δημόσιου Συστήματος πρόληψης, πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, περίθαλψης, αποκατάστασης, που θα παρέχει δωρεάν ΣΕ ΟΛΟΥΣ την ελεύθερη – έγκαιρη - ισότιμη πρόσβαση σε ποιοτικές και αποτελεσματικές δημόσιες υπηρεσίες.

- Η κάλυψη των αναγκών των Νοσοκομείων, των ΜΕΘ, των ΤΕΠ, των Κέντρων Υγείας, των Περιφερειακών Ιατρείων, του ΕΚΑΒ, των δημόσιων μονάδων αποκατάστασης, η οργάνωση Αστικών Μονάδων Υγείας, γίνεται με επάρκεια εξοπλισμού και υγειονομικού υλικού, με στοχευμένες ιεραρχημένες προσλήψεις ιατρικού-νοσηλευτικού-εργαστηριακού προσωπικού, με κίνητρα για τα νησιά- τις ορεινές δυσπρόσιτες περιοχές - τα μόνιμα υποστελεχωμένα Τμήματα, με δυνατότητες παραμονής στην Ελλάδα των νέων γιατρών που εξαναγκάζονται σε μετανάστευση.

- Το φάρμακο είναι δημόσιο αγαθό. Δεσμευόμαστε για πολύ χαμηλό ποσοστό συμμετοχής στη φαρμακευτική δαπάνη των ασθενών, για δωρεάν χορήγηση φαρμάκων στους χρονίως πάσχοντες και στους ανασφάλιστους

- Δεσμευόμαστε για αξιοπρεπές σύστημα αμοιβών στους δημόσιους λειτουργούς της υγείας , για ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, για την πάταξη της συναλλαγής – της μίζας – της σπατάλης. Η διαφθορά στην υγεία αποτελεί κοινωνικό έγκλημα.

- Η πλήρης και αποκλειστική απασχόληση, με σεβασμό και αναβάθμιση του ειδικού ιατρικού μισθολογίου και των συνθηκών εργασίας και εφημέρευσης, θα είναι η εργασιακή σχέση στη δημόσια νοσοκομεία και στις δημόσιες δομές υγείας.

- Γενικεύουμε τη καθολική μηχανοργάνωση, την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, την εφαρμογή διαγνωστικών και θεραπευτικών πρωτοκόλλων με επιστημονική τεκμηρίωση

- Προωθούμε αυτοτελές, αποκεντρωμένο, αξιοκρατικό, συμμετοχικό σύστημα διοίκησης

- Οργανώνουμε ευέλικτο Κεντρικό σχεδιασμό των προμηθειών

- Δεσμευόμαστε για χορήγηση ηλεκτρονικής κάρτας υγείας προς όλους τους κατοίκους της χώρας.

- Ανακουφίζουμε τους πολίτες από την υποχρέωση να βάζουν συνεχώς το χέρι στην τσέπη για ιδιωτικές δαπάνες υγείας, σεβόμαστε την αξιοπρέπειά τους απέναντι στην ασθένεια, καταργούμε άμεσα τα εισιτήρια-χαράτσια.

5

Η προστασία και η ορθή, κοινωνικά αποδοτική, αξιοποίηση των δημόσιων πόρων αποτελεί όρο για την επιτυχία του σχεδίου μας. Οι δημόσιοι πόροι θα κατευθύνονται κατά προτεραιότητα στο δημόσιο σύστημα υγείας. Θεωρούμε απολύτως ατελέσφορη τη λογική του «ισότιμου ανταγωνισμού» ανάμεσα στα δημόσια νοσοκομεία και τις μεγάλες ιδιωτικές νοσοκομειακές μονάδες. Το δημόσιο νοσοκομείο οφείλει να λειτουργεί με κριτήριο την κάλυψη όλων των αναγκών, να καλύπτει την ανάγκη 24ωρης ασφαλούς εφημέρευσης, να διασφαλίζει τη δωρεάν πρόσβαση όλων στο σύστημα, να διατηρεί σταθερές και αξιοπρεπείς σχέσεις εργασίας για το προσωπικό, να διασφαλίζει την αξιοπρέπεια των ασθενών την ώρα της ανάγκης. Θεωρούμε καταστροφική την προοπτική «απόσυρσης» του κράτους από την εγγυημένη χρηματοδότηση των δημόσιων νοσοκομείων και τη μισθοδοσία του προσωπικού.

Για εμάς η πρόληψη, η πρώιμη διάγνωση αλλά και η παρέμβαση στους κοινωνικούς και περιβαντολογικούς βλαπτικούς παράγοντες και υπό προϋποθέσεις η φαρμακευτική αγωγή, μπορεί να εξοικονομούν πόρους για το σύστημα υγείας.

Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις θα αξιοποιούνται συμπληρωματικά για όσο διάστημα χρειάζεται, δεν θα ανταγωνίζονται όμως το δημόσιο σύστημα διεκδικώντας μεγαλύτερο μερίδιο των δημόσιων πόρων, δηλαδή δεν θα ενισχύσουμε ιδιωτικό κερδοσκοπικό σύστημα με την εγγύηση του κράτους.

Η κοινωνική ανταποδοτικότητα και όχι η διασφάλιση εμπορικού κέρδους θα είναι η λογική στο χώρο της υγείας.

Θα υπάρξει μια άλλη νοοτροπία και πρακτική στη διοίκηση των δημόσιων νοσοκομείων με βασικά χαρακτηριστικά την αποτελεσματική και διαφανή διαχείριση, το άνοιγμα στον κοινωνικό έλεγχο και την εμφύσηση πνεύματος προσφοράς, συνεργασίας , ανιδιοτέλειας και αξιοπρέπειας. Η αποτελεσματική αντιμετώπιση της διαφθοράς και της διαπλοκής θα αποτελέσουν προτεραιότητα. Η επιτυχία θα εξαρτηθεί από το γενικό πνεύμα αλλαγής στην κοινωνία, από το παράδειγμα της νέας διακυβέρνησης και από τη συνεχή προσπάθεια οικοδόμησης πνεύματος συνεργασίας και εμπιστοσύνης με τους υγειονομικούς. Γνωρίζουμε καλά πως η ελεύθερη δωρεάν πρόσβαση παραμένει γράμμα κενό αν συνοδεύεται από ιδιωτικές παραπληρωμές, φακελάκια και χαράτσια. Θα έχουμε πόλεμο με αυτές τις πρακτικές.

Η ανανέωση του γερασμένου ηλικιακά δημόσιου συστήματος με προσλήψεις νέων γιατρών από το εξειδικευμένο εγχώριο δυναμικό αλλά και από τη μεγάλη δυστυχώς δεξαμενή των μεταναστών επιστημόνων αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την επιβίωση και αναβάθμιση του ΕΣΥ.

Η φαρμακευτική βιομηχανία και η έρευνα αποτελούν σημαντική παράμετρο στην προσπάθεια παραγωγικής ανασυγκρότησης. Θα υπάρξει αποφασιστική δημόσια παρέμβαση για την δυνατότητα όλων στην πρόσβαση στο απαραίτητο φάρμακο. Η διαφανής ορθή τιμολόγηση θα αποτελέσει προτεραιότητα. Η αναβάθμιση ΕΟΦ-ΙΦΕΤ θα αποτελέσει βασικό βραχίονα της φαρμακευτικής πολιτικής. Η συμμετοχή της φαρμακοβιομηχανίας στο σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης με όρους εργασιακής νομιμότητας, περιβαλλοντικής προστασίας, κάλυψης των εγχώριων αναγκών αλλά και κλίμα εμπιστοσύνης. Δεν αποδεχόμαστε τη μνημονιακή κατάρρευση της κατά κεφαλή φαρμακευτικής δαπάνης αλλά δεν θα ανεχτούμε και συνέχιση φαινομένων διαφθοράς και συναλλαγής. 6

Η ιατρική και φαρμακευτική έρευνα μπορεί, υπό προϋποθέσεις, να αποτελέσει προνομιακό πεδίο ανάπτυξης και απασχόλησης εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού. Η τόνωση της δραστηριότητας των πανεπιστημίων και των δημόσιων ερευνητικών ιδρυμάτων αποτελεί στόχο. Η συμμετοχή της φαρμακοβιομηχανίας θα μελετηθεί με προσοχή και πνεύμα συνεργασίας, είμαστε όμως αντίθετοι στον ασφυκτικό έλεγχο της ιατρικής εκπαίδευσης και της έρευνας από την φαρμακοβιομηχανία.

Είναι σαφές πως οι πολιτικές λιτότητας και εσωτερικής υποτίμησης δεν συμβαδίζουν με τη σωτηρία και την αναβάθμιση του συστήματος υγείας και την αξιοπρέπεια ασθενών και λειτουργών της υγείας.

ΑΘΗΝΑ 23/10/14

Προσλήψεις ακούμε, προσλήψεις δεν βλέπουμε.


 
Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας

O.E.N.G.E. Federation of Hospital Doctors of Greece

Αθήνα, 21 Σεπτεμβρίου 2014

 

ΔΗΛΩΣΗ

 

Ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας κ. Γρηγοράκος προέβη τις τελευταίες μέρες σε επανειλημμένες πανηγυρικές δηλώσεις, ανακοινώνοντας αποπεράτωση κρίσεων γιατρών που εκκρεμούν από το 2010, όταν η χώρα τέθηκε σε καθεστώς επιτήρησης και πάγωσε κάθε πρόσληψη στο ΕΣΥ.

Τα τέσσερα αυτά χρόνια ακούσαμε αμέτρητες υποσχέσεις υπουργών για τις περίφημες 900 προσλήψεις γιατρών. Εντέλει δεν προσλήφθηκε ούτε ένας γιατρός. Απεναντίας, στο ίδιο διάστημα, συνταξιοδοτήθηκαν ή αποχώρησαν από το ΕΣΥ περισσότεροι από 4000 γιατροί. Έτσι τα κενά του ΕΣΥ που το 2010 ανέρχονταν σε 2500 γιατρούς, τώρα πλέον έχουν ξεπεράσει τις 6500, προκαλώντας κατάρρευση Τμημάτων και Εργαστηρίων, αδυναμία εφημέρευσης, ακύρωση χειρουργείων και τεράστιες ουρές αναμονής των ασθενών.

Ο κ. Γρηγοράκος ανακοίνωσε λοιπόν ξεπάγωμα των κρίσεων, ώστε τα Νοσοκομεία να προχωρήσουν σε διαδικασίες επιλογής υποψηφίων. Κι αμέσως άρχισαν τα όργανα. Στον «Ερυθρό» προχωρούν την Τρίτη σε κρίση συντονιστή Διευθυντή στο Αναισθησιολογικό, ενώ το Τμήμα διαθέτει ήδη συντονιστή Διευθυντή! Αίφνης το Αναισθησιολογικό θ΄ αποκτήσει δύο επικεφαλής Διευθυντές!

 

Φαίνεται λοιπόν πως το ξεπάγωμα των κρίσεων δεν έγινε για να εξυπηρετήσει τις τεράστιες ανάγκες των Νοσοκομείων σε νέους γιατρούς, αλλά προφανώς για να βολέψει ημέτερους που βρίσκονται στη δύση του εργασιακού τους βίου.

Μήπως ο κ. Λαοπόδης, ο κ. Πετρόχειλος και ο πολιτικός τους προϊστάμενος αγνοούν ότι τέτοιες μεθοδεύσεις εκτός από προκλητικές είναι ταυτόχρονα διαλυτικές και παράνομες;

 

Τέλος, κρατάμε μικρό καλάθι ακούγοντας τη δήλωση του κ. Γρηγοράκου περί 1500 προσλήψεων γιατρών το 2015. Ούτε στην εξαγγελία, ούτε στη δήθεν εγγραφή στον προϋπολογισμό βασιζόμαστε, παρά μόνο στα ίδια μας τα μάτια. Όταν δηλαδή δούμε αυτούς τους γιατρούς να φορούν άσπρη μπλούζα και να εργάζονται μεταξύ μας τότε μόνο θα πούμε πως υλοποιήθηκαν.

 

ΒΑΡΝΑΒΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΕΝΓΕ

 

 

21 Σεπτεμβρίου 2014

Ως εδώ η καταδάφιση Δημοσίων Νοσοκομείων

 
 
Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας
O.E.N.G.E. Federation of Hospital Doctors of Greece
Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2014
Προς
Τις Ενώσεις Γιατρών της χώρας
Διήμερο κινητοποιήσεων στη δημόσια υγεία
συνάδελφοι
Η ΟΕΝΓΕ από κοινού με την ΠΟΕΔΗΝ συμφώνησαν να πραγματοποιηθεί διήμερο κινητοποιήσεων στις 1 και 2 Οκτωβρίου:
1.- Το απόγευμα της 1ης Οκτωβρίου προτείνεται να διοργανωθούν από τις Ενώσεις Γιατρών και τα Σωματεία Εργαζομένων που ανήκουν στη δύναμη της ΠΟΕΔΗΝ συλλαλητήρια σε όλους τους νομούς που βρίσκονται στην περιφέρεια της χώρας (πλην Αθήνας), στις οποίες θα κληθούν να συμμετάσχουν κοινωνικοί φορείς (Αυτοδιοίκηση, Εργατικά Κέντρα, Επιστημονικοί Σύλλογοι, συλλογικότητες ασθενών). Το μεσημέρι της ίδιας μέρας οι Ενώσεις Γιατρών προτείνεται να παραχωρήσουν συνεντεύξεις στα τοπικά μέσα ενημέρωσης.
2. Στις 2 Οκτωβρίου θα προκηρυχτεί απεργία σε όλο το χώρο της δημόσιας υγείας, θα διοργανωθεί συλλαλητήριο στο υπουργείο Υγείας στις 12 το μεσημέρι και θ΄ ακολουθήσει πορεία στη Βουλή.
Ζητήματα αιχμής στην κινητοποίηση:
ü Να καταργηθεί η ΕΣΑΝ ΑΕ που ξεθεμελιώνει εκ βάθρων τη δημόσια υγεία
ü Διεκδικούμε ολοκληρωμένο, ποιοτικό, δωρεάν Δημόσιο Σύστημα ΠΦΥ, περίθαλψης, αποκατάστασης
ü Απαιτούμε αποκατάσταση του Ειδικού Ιατρικού Μισθολογίου και του Ενιαίου Μισθολογίου
ü Να γίνουν ΤΩΡΑ προσλήψεις στα δημόσια Νοσοκομεία και ΚΥ
Θα ετοιμαστεί κοινή αφίσα, η οποία θα σας σταλεί με courier και θα δοθεί κοινή συνέντευξη τύπου των Ομοσπονδιών.
Παράκληση οι Ενώσεις Γιατρών να ξεκινήσουν άμεσα την προεργασία, συγκαλώντας Γενικές Συνελεύσεις και ενημερώνοντας τους κοινωνικούς φορείς σχετικά με την κινητοποίηση.
Στη διάθεσή σας για κάθε πρόσθετη πληροφορία.
Συναδελφικά
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΒΑΡΝΑΒΑΣ ΔΗΜ. ΒΑΜΒΑΚΑΣ ΛΑΜΠΡΟΣ

20 Σεπτεμβρίου 2014

Ρεαλιστική μας επιλογή η ανατροπή του μνημονίου.


                   ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ  ΓΙΑΤΡΩΝ

Η ενότητα όλων των κλάδων των εργαζόμενων γιατρών, μισθωτών και αυτοαπασχολούμενων, με σκοπό τη διασφάλιση της αξιοπρεπούς άσκησης του ιατρικού επαγγέλματος και προτεραιότητα την υπεράσπιση του δικαιώματος όλων των πολιτών σε δωρεάν αναβαθμισμένες υπηρεσίες υγείας, αποτελούν το μόνο δρόμο επιβίωσης

Οι καταστροφικές μνημονιακές πολιτικές έχουν σαν αποτέλεσμα τη μεγάλη ελάττωση του ΑΕΠ, την αύξηση του χρέους και την επικράτηση της φτώχειας στην ελληνική κοινωνία. Οι εξελίξεις στο χώρο της υγείας είναι καταιγιστικές και ανησυχητικές. Οι μνημονιακές πολιτικές που με φανατισμό υπηρετεί η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ , φαίνεται να περνούν από τη φάση διάλυσης και αποδιοργάνωσης του δημόσιου συστήματος υγείας στην απόπειρα πλήρους ιδιωτικοποίησης και παραχώρησης του ελέγχου απευθείας στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα.


Στα νοσοκομεία και στο ΠΕΔΥ, όχι μόνο δεν έχουμε προσλήψεις αλλά με συνταξιοδοτήσεις και απολύσεις η κατάσταση γίνεται δραματική. Η υποχρηματοδότηση του δημόσιου συστήματος υγείας οδηγεί νοσοκομεία, κέντρα υγείας και ΠΕΔΥ σε οριακές καταστάσεις.
Πάνω σε αυτό το σκηνικό κατάρρευσης που η ίδια δημιούργησε, η κυβέρνηση με νομοθετικές ρυθμίσεις και δηλώσεις των αρμοδίων κυβερνητικών παραγόντων, έρχεται να πουλήσει ρουσφέτια και κάλπικες ελπίδες, επιδιώκοντας την πλήρη απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων του ΕΣΥ, την καθιέρωση επισφαλών, προσωρινών και υποαμοιβόμενων σχέσεων εργασίας με μπλοκάκι , τον εξευτελισμό και την δυσφήμιση της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης(ΠΑΑ) και την παράδοση (μέσω του ΕΣΑΝ) σε μια ιδιωτική ΑΕ της χρηματοδότησης, κοστολόγησης και αξιολόγησης των δομών υγείας. Βάζουν το λύκο να φυλάει τα πρόβατα! Αναθέτουν στους ίδιους τους μεγαλοεπιχειρηματίες υγείας να ρυθμίζουν τη ροή της δημόσιας χρηματοδότησης προς το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα της υγείας, ακόμα και τις αποδοχές των γιατρών, μακριά από τις κοινωνικές ανάγκες με κριτήρια ιδιωτικοοικονομικά.  Οι νέοι γιατροί ζουν σε καθεστώς απόλυτης ανασφάλειας και μεγάλης ανεργίας που οδηγεί σε μαζική μετανάστευση εξειδικευμένου και πολύτιμου για τη χώρα επιστημονικού δυναμικού.
Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί, αλλά δεν θα ανατραπεί αν δεν την ανατρέψουμε εμείς.


Ζητάμε αποκλειστική κρατική χρηματοδότηση για τα δημόσια νοσοκομεία, στο αναγκαίο για την επιβίωση και αναβάθμιση του συστήματος ύψος. Απαιτούμε εγγυημένη κρατική χρηματοδότηση για την ΠΦΥ με διασφάλιση της είσπραξης όλων των ασφαλιστικών εισφορών υγείας από τον ΕΟΠΥΥ και συμπλήρωση τους από την κρατική χρηματοδότηση. Είναι αναγκαία μια ριζική αλλαγή του φορολογικού συστήματος και της κατανομής των φορολογικών βαρών ανάλογα με τη φοροδοτική ικανότητα και όχι με χαράτσια, δήμευση κατοικίας και καταστροφή των αυτοαπασχολούμενων.


Η κοινωνία χρειάζεται περισσότερο από ποτέ την ενίσχυση των δημόσιων κοινωνικών δομών. Απεναντίας οι μνημονιακές πολιτικές συνδέουν τις δαπάνες υγείας με τα υποχρεωτικά χαμηλά ποσοστά του καταρρέοντος ΑΕΠ, γεγονός που οδηγεί σε οικονομική κατάρρευση τις δημόσιες δομές υγείας-πρόνοιας, σε απόγνωση τους λειτουργούς της υγείας και σε ανθρωπιστική κρίση.

Η αδυναμία της πρόσβασης των πολιτών σε φάρμακα και γιατρούς, η διακοπή της φαρμακευτικής αγωγής λόγω οικονομικής αδυναμίας καταδεικνύεται και σε πρόσφατες μελέτες.

Πόση σχέση έχει η ζοφερή πραγματικότητα με το κυβερνητικό «success story» για το τέλος του Μνημονίου και την ανάπτυξη που έρχεται; Πίσω από τις θριαμβολογίες περί πρωτογενούς πλεονάσματος κρύβεται η δραστική περικοπή των λειτουργικών δαπανών των δημόσιων νοσοκομείων, οι απλήρωτες εφημερίες και υπερωρίες του προσωπικού, η κατάρρευση του ΕΟΠΥΥ, το υποστελεχωμένο και ανεπαρκές ΠΕΔΥ, οι απολύσεις και οι διαθεσιμότητες, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τους παρόχους υπηρεσιών υγείας και τους προμηθευτές, το «κούρεμα» των χρεών του ΕΟΠΥΥ μέσω του rebate και του claw back, η μετακύλιση μεγάλου μέρους της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης στους ασθενείς.

Η εμπειρία είναι σαφής. Όπου εφαρμόστηκαν οι πολιτικές του ΔΝΤ είχαμε καταστροφική υποχρηματοδότηση του δημόσιου συστήματος υγείας, απορρύθμιση όλων των δομών πρωτοβάθμιας και νοσοκομειακής περίθαλψης, αδυναμία πρόσβασης των πολιτών σε δωρεάν υπηρεσίες υγείας, επαγγελματική υποβάθμιση των μισθωτών γιατρών και συμπίεση μέχρι καταστροφής για τους αυτοαπασχολούμενους. Δεν χάνουν όλοι βέβαια από την κρίση. Μια μικρή μειοψηφία μεγαλογιατρών και διαπλεκόμενων με τα μεγάλα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα επωφελούνται από τις ασκούμενες πολιτικές.

Αυτή την κατάσταση αντιμετωπίζει ο ιατρικός κόσμος στη χώρα μας.

Τα νοσοκομεία καταρρέουν κάτω από το βάρος της υποχρηματοδότησης και της υποστελέχωσης. Η μεγάλη μείωση μισθών, οι απλήρωτες εφημερίες για τους νοσοκομειακούς γιατρούς και οι συνεχώς επιδεινούμενες συνθήκες εργασίας καθιστούν ηρωισμό την ευσυνείδητη άσκηση του καθήκοντος να λειτουργήσουν με στοιχειώδη επάρκεια τα δημόσια νοσοκομεία.

Οι αυτοαπασχολούμενοι γιατροί βρίσκονται ανάμεσα στις συμπληγάδες της εξαθλίωσης της κοινωνίας, των συσσωρευμένων χρεών του δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων και της αδηφάγας επέλασης των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων, ενώ η άδικη φορολογική πολιτική καθιστά  προβληματική την επιβίωση τους.

Οι γιατροί του πρώην ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ έζησαν την αδίστακτη επίθεση του υπουργού Υγείας και της κυβέρνησης στα εργασιακά τους δικαιώματα με αποτέλεσμα 3.000 να βρίσκονται απολυμένοι και οι υπόλοιποι με επισφαλές εργασιακό μέλλον.

Οι γιατροί που εργάζονται στις ιδιωτικές επιχειρήσεις υγείας αντιμετωπίζουν εξευτελιστικές συνθήκες εργασίας και αμοιβών.

Οι νέοι γιατροί αντιμετωπίζουν την προοπτική της ανεργίας και η μαζική μετανάστευση αποτελεί τη ζοφερή πραγματικότητα για τους ίδιους, τις οικογένειες τους και την ελληνική κοινωνία.

Είναι αναγκαίο ένα Ενωτικό Συνδικαλιστικό Κίνημα να διεκδικήσει:

1.      Αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης της υγείας και διασφάλιση της χρηματοδότησης  από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι εξάρτηση από τα καταρρέοντα ασφαλιστικά ταμεία. Διασφάλιση της είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών υγείας και απόδοση τους αποκλειστικά για τις ανάγκες της ΠΦΥ.  Το σύστημα της δημόσιας χρηματοδότησης με δίκαιο  και σταθερό φορολογικό τρόπο, θα διασφαλίσει τη  λειτουργικότητα με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης. Η υπέρτατη αρχή της παράταξης είναι: κανένας κάτοικος  ανασφάλιστος με ό,τι αυτό σημαίνει, φαρμακευτική κάλυψη και πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα υγείας. Καλείται το κράτος να εφαρμόσει την απόφαση του Συμβουλίου της Ευρώπης (Ιούλιος/2013). Είναι αδιανόητο οι συντηρητικές και φιλομνημονιακές παρατάξεις να σιωπούν δίνοντας «ανάσα» στην κυβερνητική πολιτική, περιμένοντας να δώσει-αν ποτέ γίνει-το πράσινο φως η τρόικα. Η δε συντηρητική άποψη της οικονομικής συμμετοχής σε εξετάσεις και φάρμακα, ανάλογα με εισοδηματικά κριτήρια, εξυπηρετεί αποκλειστικά τη λογική της λογιστικής περικοπής και έρχεται σε συμφωνία με την μνημονιακή πολιτική.

2.      Διασφάλιση της πρόσβασης στο ηλεκτρονικό σύστημα συνταγογράφησης και διαγνωστικών εξετάσεων για όλους τους γιατρούς με έλεγχο μέσω θεραπευτικών και διαγνωστικών πρωτοκόλλων. Βελτίωση της λειτουργικότητας του συστήματος. Τα πρωτόκολλα πρέπει να βασίζονται στη διεθνή επιστημονική εμπειρία και στα επιδημιολογικά δεδομένα της χώρας. Ο φραγμός(πλαφόν) στην συνταγογράφηση με μόνο οικονομικά κριτήρια, αφήνει ακάλυπτο επιστημονικά τον γιατρό και υγειονομικά τον ασθενή. Παράλληλα θέσπιση επιστημονικού και αυστηρού ελέγχου προστασίας των δημόσιων πόρων. Καμμία ανοχή στη διαφθορά αλλά δίκαιος έλεγχος με θεσμικό τρόπο.

3.      Συλλογικές συμβάσεις μέσω του ΠΙΣ με όλους τους αυτοαπασχολούμενους γιατρούς που επιθυμούν, με συμβάσεις που θα διευκολύνουν την επαγγελματική επιβίωση όλων, ειδικά των νέων γιατρών, αλλά θα αποτρέπουν ταυτόχρονα την προσδοκία νόμιμου η παράνομου πλουτισμού μέσω συμβάσεων αυτοαπασχολούμενων με το δημόσιο. Οι συμβεβλημένοι γιατροί να καλύπτονται ασφαλιστικά.

4.      Αποτελεσματικό Δημόσιο Σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας το οποίο έχει καταβαραθρωθεί και τη θέση του πήρε ένα σύστημα ετοιμόρροπο και επισφαλές για όσους συναδέλφους εργάζονται σε αυτό. Η απόλυτη ερήμωση των δημόσιων υγειονομικών δομών έχει δώσει την  ευκαιρία να εισβάλουν τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα. Το μοντέλο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής στην υγεία έχει αρχίσει να ισχυροποιείται και αυτό δημιουργεί εργασιακή και επιστημονική ανασφάλεια στο γιατρό. Ειδικότερα πρέπει να διασφαλιστούν τα δικαιώματα όλων των γιατρών που εκδιώχτηκαν ή αναγκάστηκαν να αποδεχτούν τη βίαιη αλλαγή στην εργασιακή τους σχέση. Να επαναπροσληφθούν όσοι το επιθυμούν σε προσωποπαγείς θέσεις και να διασφαλιστούν τα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα. Όσοι επιθυμούν  σύμβαση στο ιατρείο τους, να διασφαλίζεται ώστε η σύμβαση να είναι διαρκής και με ασφαλιστική κάλυψη. Να ανοίξει το σύστημα ώστε νέοι γιατροί να ενταχθούν στο πρωτοβάθμιο σύστημα υγείας. Διασφάλιση της παρουσίας ειδικευμένων γιατρών με λειτουργική και επιστημονική διασύνδεση με το δευτεροβάθμιο σύστημα. Μοντέλα δεκαετίας του ΄60 δεν έχουν θέση στη σημερινή εποχή. Παράλληλα επαρκής και συνεχής εκπαίδευση του Γενικού Γιατρού που θα καλύπτει θέσεις όπου δεν  είναι εφικτή γεωγραφικά η παρουσία ειδικών. Ο Υγειονομικός Χάρτης, δηλαδή οι ανάγκες σε δομές και προσωπικό βάσει γεωγραφικών και  επιδημιολογικών δεδομένων, θα καθορίσει και την ακριβή θέση του γιατρού στο σύστημα. Το πρωτοβάθμιο σύστημα απαραίτητα να παίζει ρόλο πρόληψης-ενημέρωσης  σε χώρους εργασίας και σε σχολεία. Απαραίτητος ο ρόλος του γιατρού εργασίας. Κίνητρα για ειδίκευση γιατρών εργασίας  σε νέους γιατρούς, με επαγγελματική κατοχύρωση. Σήμερα ειδικεύονται κατά μέσο όρο 6 νέοι γιατροί ετησίως.                                                                                                           Μελέτη των αναγκών στις περιφέρειες και στους δήμους με αναβάθμιση των δημόσιων εργαστηρίων που σκόπιμα σαμποτάρονται και ερημώνουν.

5.       Προστασία του ειδικού ιατρικού μισθολογίου και της ΠΑΑ των γιατρών του ΕΣΥ, διασφάλιση της αποπληρωμής δεδουλευμένων και εφημεριών. Στοχευμένες προσλήψεις νέων γιατρών για κάλυψη των αναγκών επαρκούς λειτουργίας των νοσοκομείων. Άμεση πρόσληψη γιατρών που έχουν κριθεί από τις αρμόδιες επιτροπές. Το μισθολόγιο των γιατρών του ΕΣΥ αποτελεί ένα από τα κύρια ζητήματα γιατί για την παράταξη μας είναι θέμα αρχής. Η ΠΑΑ που οφείλει να αποτελεί τη μοναδική εργασιακή σχέση για το ΕΣΥ, είναι ανάγκη να διασφαλιστεί με αξιοπρεπείς συνθήκες δουλειάς και αμοιβών. Η απαξίωση του νοσοκομειακού γιατρού είναι η πολιτική  που οδηγεί το δημόσιο σύστημα σε κατάρρευση με σαφή ιδεολογική επίθεση από τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών. Οι συντηρητικές παρατάξεις σιωπούν και συνεργούν στην απαξίωση, στρώνοντας τον δρόμο στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα. Χωρίς βιώσιμο δημόσιο σύστημα δεν υπάρχει  λειτουργικός χώρος για την επαγγελματική ύπαρξη αυτοαπασχολούμενων συναδέλφων.                                                                                                                  Προστασία των γιατρών του ΕΣΥ όσον αφορά τις εβδομαδιαίες ώρες απασχόλησης. Η επιστημονική αποτελεσματικότητα συμβαδίζει με το σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων.                                                                                                                           Κάλυψη αστικής ευθύνης για όσους εργάζονται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.                                                                                                                                                                                                                         

6.      Τήρηση της εργατικής νομοθεσίας και προστασία επαγγελματικών και εργασιακών δικαιωμάτων μέσα από συλλογικές συμβάσεις για τους έμμισθους γιατρούς  που εργάζονται στις ιδιωτικές επιχειρήσεις υγείας, με απόδοση ασφαλιστικών και εργοδοτικών εισφορών.

7.      Διασφάλιση όρων ώστε οι πανεπιστημιακοί και στρατιωτικοί γιατροί να μπορούν να ασκούν το εκπαιδευτικό και ιατρικό έργο τους, με ειδικό μισθολόγιο αξιοπρεπές και σχέση ΠΑΑ. 

8.      Συλλογικές συμβάσεις για τους εργαστηριακούς γιατρούς, με πλαφόν στην εκτέλεση των εξετάσεων, και όχι rebate και claw back. Στην πολιτική της εξόντωσης των μικρών εργαστηρίων λέμε όχι. Λέμε ναι στη βιωσιμότητα των μικρομεσαίων εργαστηρίων. Δεν θα επιτρέψουμε την υπαλληλοποίηση σε μεγάλους ομίλους αξιόλογων συναδέλφων που με κόπο και εντιμότητα έχτισαν εργαστήρια και προσέφεραν στην υγεία των ασφαλισμένων. Άμεση αύξηση του προϋπολογισμού του φορέα με ταυτόχρονο ηλεκτρονικό έλεγχο για όλους. Άμεση πληρωμή των ληξιπρόθεσμων χρεών του δημοσίου.

9.      Αξιοποίηση κάθε δυνατότητας χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ ή άλλοι πόροι) για νέους επιστήμονες και συνεταιριστικές προσπάθειες.

10.  Άμεση κατάργηση της ψευδεπίγραφης «απελευθέρωσης»-ουσιαστικά αντιποίησης-του ιατρικού επαγγέλματος. Ο νόμος 3919 είναι ο προθάλαμος για την εισβολή των μεγάλων ιδιωτικών ομίλων ντόπιων και ξένων. Καταστρέφει την επιστημονική και επαγγελματική υπόσταση του γιατρού. Ανοίγει τον δρόμο στην υποχρεωτική ιδωτική ασφάλιση. Με την «απελευθέρωση» του ιατρικού επαγγέλματος κανείς δεν μπορεί να ελπίζει ότι θα έχει μέλλον.

11.  ΤΣΑΥ. Το κούρεμα του 2012 άφησε διαθέσιμα στο επίπεδο του 17%. Το ταμείο μας δέχτηκε τη μεγαλύτερη ληστεία παρότι αυτοχρηματοδοτούμενο. Έρχεται να προστεθεί και το θέμα του διαχειριστικού ελέγχου που δεν έγινε τα τελευταία χρόνια. Κανείς δεν έχει επίσημα στοιχεία. Και το έγκλημα συνεχίζεται με τη μη απόδοση των εργοδοτικών εισφορών (13,33%). Με τη διάλυση του ταμείου μας, έρχεται ως λύση η ιδιωτική ασφάλιση, η οποία δεν διασφαλίζει τον γιατρό, αλλά τα συμφέροντα. Αρωγός στην προσπάθεια η συντηρητική παράταξη του ΙΣΑ που ανέλαβε ήδη πρωτοβουλία. Η παράταξη μας θα διεκδικήσει την επιστροφή των κλεμμένων και την απόδοση των οφειλών από τους μεγάλους ομίλους. Θα ζητήσει τη διευκόλυνση πληρωμής των χρεών συναδέλφων. Θα αντισταθεί στην ενοποίηση των ταμείων με τη συγχώνευση και εξαφάνιση του ΤΣΑΥ.

12.  Οι νέοι γιατροί και οι ειδικευόμενοι βιώνουν τα τελευταία χρόνια την αβεβαιότητα και βλέπουν ένα σκοτεινό μέλλον να καλύπτει τα όνειρα τους. Είναι ανάγκη οι νέοι γιατροί να στελεχώσουν μαζικά τις δημόσιες δομές του συστήματος με σταθερή εργασιακή σχέση. Στη σημερινή πραγματικότητα οι ΙΣ και το ΤΣΑΥ οφείλουν να ελαττώσουν η και να μηδενίσουν τις εισφορές για τους άνεργους και υποαπασχολούμενους συναδέλφους. Είναι ανάγκη για  συλλογική πάλη. Καλούμε τους νέους γιατρούς να συμμετέχουν και να ενισχύσουν δυναμικά το Μέτωπο.

13.  Η εκπαίδευση-ειδίκευση  των γιατρών απαιτεί συγκεκριμένες υποχρεώσεις από τις κλινικές με πρόγραμμα και έλεγχο. Η αξιολόγηση της εκπαίδευσης πρώτα να γίνεται από τον εκπαιδευόμενο. Η εισαγωγή εξετάσεων για έναρξη ειδίκευσης δεν εξυπηρετεί παρά μόνο σκοπούς απώτερους, αμφισβήτησης του δημόσιου πανεπιστημίου. Είναι ανάγκη με σαφήνεια, χωρίς μισόλογα,οι παρατάξεις να απαντήσουν στον επιχειρούμενο φραγμό. Η δε συνεχιζόμενη εκπαίδευση πρέπει να  αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας με πλήρη αποδέσμευση από ιδιωτικές εταιρίες.

 

Για το ζήτημα της Εναλλακτικής Ιατρικής  η θέση μας είναι ότι   πρέπει να αποτελεί μια εναλλακτική λύση, ένα συμπληρωματικό όπλο στη φαρέτρα της ιατρικής επιστήμης στην καταπολέμηση της νόσου και στην προάσπιση της υγείας των ασθενών. Για να επιτελέσει αυτόν τον ρόλο πρέπει να την '' τοποθετήσουμε'' δίπλα'' στην κλασική ιατρική και όχι'' απέναντι ''έχοντας επίγνωση των δυνατοτήτων της αλλά και των αδυναμιών της, γνωρίζοντας δηλαδή ποιές νόσους μπορεί να αντιμετωπίσει και ποιές όχι και ως ιατρική επιστήμη απαραιτήτως να ασκείται από γιατρούς. Σε κάθε περίπτωση η ιατρική πρακτική οφείλει να ασκείται με μεθόδους που έχουν δοκιμαστεί με επιστημονικές μελέτες και έχουν αποδείξει την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια για τον ασθενή.

Για τα Κοινωνικά Ιατρεία  πρέπει να τονίσουμε ότι είναι ανεξάρτητες  συλλογικότητες  που παρέχουν εθελοντικά και δωρεάν υπηρεσίες ΠΦΥ σε ανασφάλιστους και άπορους χωρίς διακρίσεις. Σκοπός  τους είναι επίσης  η διεκδίκηση της δωρεάν πρόσβασης στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια φροντίδα στα δημόσια νοσοκομεία.  Η ύπαρξη τους αναγκαία, μέχρι την κατάρρευση της μνημονιακής συγκυβέρνησης και με το δικαίωμα πρόσβασης όλων στο σύστημα.

 

Η παράταξη μας, έβαλε τη σφραγίδα της στις τελευταίες εξελίξεις. Ήταν μπροστά σε όλους τους μικρούς και  μεγάλους αγώνες. Η καθοριστική παρουσία  στη διοίκηση της ΟΕΝΓΕ, η ανάδειξη  σε πρώτη δύναμη στους γιατρούς του πρώην ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ στην Αττική, η καταλυτική παρουσία  στον ΠΙΣ και στην ΕΙΝΑΠ άλλαξαν την κατάσταση στο τελματωμένο επί πολλά χρόνια τοπίο στα συλλογικά όργανα των γιατρών.

Την ώρα που γνωστοί συνδικαλιστές της συντηρητικής παράταξης έβρισκαν «αξιόπιστους συνομιλητές»  , εμείς δίναμε ανυποχώρητα τη μάχη για να αποτραπεί η καταστροφική πολιτική των μνημονιακών κυβερνήσεων. Την ώρα που «συνδικαλιστές» ζητούσαν στενότερη επικοινωνία με τους μνημονιακούς εκτελεστές και επικροτούσαν τη διάλυση της ΠΦΥ εμείς αποκαλύπταμε την ουσία των κυβερνητικών πολιτικών και καλούσαμε σε ανυποχώρητο αγώνα.

Εμείς  δεν κρύβουμε πως η παράταξη μας είναι παράταξη της ριζοσπαστικής αριστεράς αλλά παράλληλα η παράταξη μας είναι ανεξάρτητη από  κομματικές παρεμβάσεις.

Κατανοούμε την αγωνία των παρατάξεων που πρόσκεινται στην μνημονιακή συγκυβέρνηση να κρύψουν την πολιτική τους ένταξη.

Χαιρετίζουμε τη συμμετοχή στους αγώνες συναδέλφων μας από το συντηρητικό χώρο και τους καλούμε να συνεχίσουν να αγωνίζονται μαζί μας.

Ξεκαθαρίζουμε όμως πως μνημονιακές πολιτικές λιτότητας και δημόσια υγεία με επιβίωση των γιατρών δεν συμβιβάζονται. Ο καθένας υποχρεούται να πάρει θέση.

Εμείς δεν κρύβουμε την επιθυμία μας για ανατροπή αυτής της κυβέρνησης και ακύρωση των μνημονίων και προσβλέπουμε σε μια κυβέρνηση εθνικής και κοινωνικής σωτηρίας, μια κυβέρνηση της αριστεράς που είναι η μόνη ελπίδα για να σταματήσει η καταστροφή και να μπούμε στο δρόμο της ανάπτυξης με προτεραιότητα τις κοινωνικές ανάγκες.

Το προοδευτικό συνδικαλιστικό κίνημα των γιατρών σε συμπαράταξη με όλο το λαό θα συνεχίσει τον αγώνα για να ανατραπεί η καταστροφική κυβερνητική πολιτική της διάλυσης του δημόσιου συστήματος υγείας και της εξαθλίωσης των λειτουργών του.

 Το ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ έκανε και θα συνεχίσει να κάνει ό,τι μπορεί σε αυτή την κατεύθυνση. Υπάρχουν όμως δυστυχώς και συνδικαλιστές του ιατρικού χώρου που επιλέγουν να προάγουν το διχασμό και την καλλιέργεια των μικροσυντεχνιακών αντιπαραθέσεων, «βάζοντας πλάτη» αντικειμενικά στην κυβερνητική πολιτική.

Η καταδίκη του "κρατισμού" (δηλαδή του άθλιου συστήματος που έστησε ο πάλαι ποτέ δικομματισμός) δεν μπορεί να γίνεται άλλοθι για κατάργηση κάθε δημόσιας δομής υγείας και την υπηρέτηση του μνημονιακού στόχου απολύσεων και διαθεσιμοτήτων. Ένα αναβαθμισμένο δημόσιο σύστημα υγείας στοχεύει και στην αναβάθμιση του γιατρού Οι ακραιφνείς απολογητές του μνημονιακού νεοφιλελευθερισμού, της συγκυβέρνησης και της άκρατης επιχειρηματικής δραστηριότητας στην υγεία ας μην παριστάνουν τους υπερασπιστές των γιατρών.

Η αντιπαράθεση μεταξύ υποψηφίων και παρατάξεων πρέπει να γίνει με βάση τις πραγματικές απόψεις του καθενός, οι οποίες δεν είναι δυνατόν να αφίστανται από τη συνολική ιδεολογικοπολιτική του αντίληψη, όσο και αν προσπαθεί να το κρύψει. Η ανεξαρτησία των συνδικαλιστών και η μαχητικότητα τους κρίνονται καθημερινά στην πράξη. Ας συνεννοηθούμε όμως. Καταστροφικές μνημονιακές μειώσεις των δημόσιων δαπανών υγείας και πλήρης ιδιωτικοποίηση δε θα ευνοήσουν ούτε τη δημόσια υγεία, ούτε τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα των γιατρών. Θα ευνοήσουν τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα, την πλήρη μονοπώληση και τον αποκλεισμό της κοινωνίας από δωρεάν υπηρεσίες υγείας.

Καλούμε όλες και όλους τους συναδέλφους να στηρίξουν το

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑΤΡΩΝ

Για τη δημοκρατική λειτουργία των Ιατρικών Συλλόγων

Για την αναβάθμιση του ρόλου των Ιατρικών Συλλόγων

Για το σεβασμό και την αξιοπρέπεια του γιατρού

Για ν΄ αλλάξουμε το κατεστημένο σκηνικό στους Ιατρικούς Συλλόγους και  στον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, για να φέρουμε τα πραγματικά προβλήματα των γιατρών στην επιφάνεια.